Damian Drăghici: 44% dintre europeni nu înțeleg cum funcționează UE

Damian Drăghici: 44% dintre europeni nu înțeleg cum funcționează UE

Ar ajuta predarea cursurilor despre UE la înțelegerea funcționării Uniunii? Europarlamentarii vor încerca să răspundă la această întrebare luni, 11 aprilie, și vor vota în ziua următoare un raport nelegislativ pe această temă. Scopul acestui vot este de a convinge statele membre să îmbunătățească sistemul educațional privind sfera europeană și să implice cetățenii în mediul UE. Am discutat cu raportorul Damian Drăghici (România, S&D) înainte de dezbatere.

În raportul dumneavoastră menționați faptul că tinerii ar fi mai implicați în proiectul european dacă ar ști mai multe lucruri despre UE. Nu credeți că această afirmație simplifică prea mult cauzele creșterii euroscepticismului și apatiei politice din anumite țări?

Nu cred acest lucru. Conform unui sondaj, 44% dintre europeni nu înțeleg felul în care funcționează UE, iar mulți dintre aceștia simt că nu își pot face vocea auzită în UE. Dacă aș fi adolescent, mi-aș dori să îmi cunosc drepturile și să învăț despre istoria țării mele, dar și despre istoria europeană. Cum aș putea să mă implic, ca cetățean, și să contribui la UE și la proiectul european acum, când euroscepticismul este în creștere?

Câte state membre au introdus deja dimensiunea UE în programa școlară? De ce credeți că unele țări nu includ acest subiect?

Conform unui raport din 2013, în majoritatea statelor membre exista un anumit conținut privind dimensiunea UE introdus în programa școlară pentru toate nivelurile de educație, exceptând patru state unde nu era menționat acest subiect în școala primară. Totuși, conținutul este deseori fragmentat, mult prea general și nu este complementar cu celelalte subiecte predate, iar acest lucru nu îi ajuta pe copii să înțeleagă modul de funcționare al UE. Desigur, acest aspect este supus subsidiarității, iar UE are competență limitată, dar consider că după acest raport vom putea introduce Uniunea Europeană în programa școlară din cele 28 de state membre.

Cum credeți că ar trebui să prezinte statele membre „dimensiunea UE"?

Cred că cel mai important lucru este să prezentăm informații care ar putea stârni curiozitatea elevilor și studenților. Nu trebuie să reprezinte o provocare sau să aibă limbaj tehnic, pentru că și noi când eram la școală, preferam lucrurile simple. Consider că informația ar trebui să fie simplă și digerabilă.


Citiți mai multe despre recomandările din raport și urmăriți în direct dezbaterea, luni, pe pagina Parlamentului European.

Sursă: Parlamentul European - Actualitatea

Image credit

Stagii la Parlamentul European - termen limită 15 ...
Caravana de informare "Competențe și drepturi euro...

Europe Direct Bacău on Facebook

Arhivă Știri

Caută