×

Warning

Error loading component: com_easysocial, Component not found.
Error loading component: com_easydiscuss, Component not found.

Consultare publică privind Portalul Unic Digital

Consultare publică privind Portalul Unic Digital

La ce se referă acest sondaj?

Acest sondaj se referă la crearea unui „portal digital unic" pentru cetățenii și întreprinderile europene – un punct de acces online, unde puteți găsi informații esențiale despre viața, munca sau activitățile comerciale din alte țări ale UE.

Ce este „portalul digital unic"?

Portalul digital unic își propune să furnizeze toate informațiile de care cetățenii au nevoie pentru a:

  • desfășura activități comerciale transfrontaliere
  • călători într-o altă țară din UE
  • trăi/studia/munci într-o altă țară din UE.

Portalul digital unic ar urma să se bazeze pe portalurile, punctele de contact și rețelele existente, însă le-ar îmbunătăți, le-ar conecta mai bine și ar permite cetățenilor să efectueze integral online procedurile naționale cel mai frecvent utilizate.

De ce este nevoie de un portal digital unic?

Dacă doriți să călătoriți, să locuiți, să lucrați sau să desfășurați activități comerciale într-o altă țară din UE, trebuie să vă informați în legătură cu normele, cerințele și procedurile naționale care se aplică în cazul dumneavoastră.

Internetul oferă noi posibilități de accesare a unor astfel de informații.

Cu toate acestea, informațiile online pot fi nefiabile - ele pot fi incomplete, inexacte sau greu de înțeles. Uneori, informațiile sunt disponibile numai în limba locală sau nu sunt accesibile din țara dumneavoastră.

Intenția noastră este ca cetățenii și întreprinderile să poată găsi mai ușor informațiile esențiale, pentru a-i ajuta să profite la maximum de piața unică.

Răspunsurile dumneavoastră la acest sondaj ne vor ajuta să proiectăm portalul digital unic în așa fel încât să răspundă nevoilor dumneavoastră.

În particular, dorim să aflăm cât de ușor sau de dificil este să găsiți informații referitoare la următoarele subiecte și, de asemenea, cum evaluațicalitatea informațiilor pe care le găsiți:

  • informații privind normele UE și normele naționale aplicabile, care se referă la aspecte precum modalitatea de înregistrare ca rezident într-o altă țară din UE, recunoașterea calificărilor dumneavoastră, obținerea unei autorizații de deschidere a unui magazin, înregistrarea activității dumneavoastră comerciale, comercializarea sau fabricarea produselor dumneavoastră în străinătate, drepturile de care beneficiați atunci când faceți cumpărături în străinătate, modalitatea de înregistrare a angajaților dumneavoastră în cadrul sistemelor de securitate socială ale unei alte țări din UE sau înregistrarea în scopuri de TVA;
  • proceduri pentru conformarea cu normele naționale (adesea prin intermediul portalurilor naționale de guvernare electronică), de exemplu procedurile naționale de înregistrare ca rezident, înregistrarea la serviciile de ocupare a forței de muncă, înregistrarea în scopuri de TVA și pentru plata impozitelor, înregistrarea la serviciile de securitate socială, iar la nivelul UE, procedura privind cardul profesional european;
  • servicii de asistență și consiliere personalizată, atunci când informațiile online nu sunt suficiente: de exemplu o autoritate sau un centru/asociație de consultanță online (semi-)privat/ă, pe care cetățenii și întreprinderile o pot contacta atunci când se confruntă cu probleme legate de norme și proceduri.

Această consultare publică conține 3 chestionare separate fiecare adresându-se unui public-țintă specific:

  • cetățeni
  • întreprinderi
  • autorități publice.


Chestionarele destinate cetățenilor și cele destinate întreprinderilor se adresează în principal persoanelor (cu alte cuvinte, dorim să aflăm experiențele personale ale respondenților). La aceste întrebări pot răspunde, însă, și alte grupuri (de exemplu, organizații reprezentândîntreprinderi și cetățeni), pe baza experiențelor comune ale persoanelor/întreprinderilor pe care acestea le reprezintă.

Alte cercetări

Sunt deja disponibile mai multe rapoarte relevante pentru prezenta inițiativă. Comisia le va lua în considerare împreună cu rezultatele acestei consultări.

Pentru rezumate ale principalelor constatări și referințe, vă rugăm să consultați evaluarea inițială a impactului.

De asemenea, vom utiliza orice rezultate relevante ale altor consultări publice în desfășurare sau recent închise, care vizează inițiative conexe ale Comisiei (de exemplu, cele privind pașaportul pentru servicii, inițiativa privind întreprinderile nou-înființate, posibila revizuire a Regulamentului privind recunoașterea reciprocă, planul de acțiune privind guvernarea electronică 2016-2020 și consultarea din 2015 privind cetățenia UE).

Termen-limită
26.7.2016 – 21.11.2016.

Dacă răspunsul dumneavoastră sosește după acest termen, el nu va fi luat în considerare.

Confidențialitate

Răspunsul dumneavoastră va fi publicat, dacă nu solicitați contrariul.

Ne angajăm să vă protejăm datele cu caracter personal.

Sursă: Portalul VOCEA TA ÎN EUROPA

Image credit: Comisia Europeană

Discursul privind Starea Uniunii Europene 2016 (SO...
2018 - Anul european al patrimoniului cultural

ED Bacău pe Facebook

Caută

Calendar

Wait a minute, while we are rendering the calendar